03:46 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کمیته فقهی سازمان بورس

جزئیات و زمان برگزاری ششمین همایش مالی اسلامی اعلام شد
نماد برتر- رییس انجمن مالی اسلامی درخصوص جزئیات برگزاری آنلاین ششمین همایش مالی اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.
قانون و دادگاه تخصصی برای برخورد با سبدگردانان متخلف بورس وجود ندارد
نماد برتر- رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در مورد تخلفات بورسی، همانند مفاسد اقتصادی لازم است که جرائم احتمالی به‌ طور تخصصی مورد رسیدگی قرار گیرند اما اکنون نه قوانین مشخصی درباره رسیدگی به جرائم احتمالی سبدگردان‌ها وجود دارد و نه دادگاهی تخصصی در این حوزه شکل گرفته است.
پمپاژ ارز توسط بانک مرکزی برای مدیریت بازار
نماد برتر- غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به لزوم جلوگیری از تقاضاهای کاذب ارزی، گفت: پمپاژ ارز توسط بانک مرکزی مفید است، زیرا باید بازار ارز مدیریت شود.
«سهام عدالت» عنوان شماره جدید «ماهنامه بورس»
نماد برتر- «ماهنامه بورس»، ویژه مردادماه سال ۱۳۹۹ با موضوع «سهام عدالت در بورس» و با هدف پاسخ به مهم‌ترین ابهامات سهامداران سهام عدالت در بورس منتشر شد.
مٌسکن‌های مقطعی، بورس را به سمت نفع عمومی نمی‌برد/معاملات شاخص سهام راه‌اندازی شود
نماد برتر- یک کارشناس مسائل حقوقی می‌گوید با توجه به اینکه تاثیر مثبت معاملات شاخص سهام در تجربیات بورس‌های بین المللی ثابت شده است راه‌اندازی معامله شاخص در ایران هم می‌تواند برای ثبات در بازار بورس ایران اثر مثبت داشته باشد و نباید اجازه داد بازار سرمایه ایران از این معاملات بیش از این محروم باشد.
پیش فرض ها تغییر می کنند!
دبیرکل کانون کارگزاران بورس از تغییر پیش‌فرض‌های عقد شرعی خرید اعتباری خبر داد.
بررسی ریسک سرمایه‌گذاران بازار پایه با دستورالعمل جدید
پایگاه خبری راد: ۲۵ شهریور امسال قرار است دستورالعمل جدید بازار پایه فرابورس اجرایی شود. بسیاری معتقدند که این دستورالعمل ریسک سرمایه‌گذاران این بازار را کنترل می‌کند.
حذف مظنه‌ها از تابلوی بازار پایه غیر شرعی نیست
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته فقهی سازمان بورس درباره قانون جدید بازار پایه و حذف مظنه‌ها از روی تابلو، گفت: با حذف مظنه‌ها به خود معاملاتی که در بازار پایه انجام می‌گیرد اشکال شرعی وارد نیست. چون مهم این است که هنگام داد و ستد طرفین معامله از قیمت با خبر باشند و این اتفاق در بازار پایه صورت می‌گیرد.
ارزش معاملات بورسی ۶ برابر شد/ بورس می‌تواند سپر تورم باشد
پایگاه خبری راد: مدیر عامل بورس تهران از افزایش ۳۸۵ درصدی صدور کد معاملاتی جدید در بورس و همچنین افزایش ۶.۵ برابری ارزش معاملات در بورس تهران خبر داد و گفت: هدایت درست نقدینگی موجود در جامعه به بورس می‌تواند سپر تورم شود و منجر به خلق ثروت و افزایش تولید ملی خواهد شد.
مهمترین اقدام بورس تهران در سال گذشته
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بورس تهران گفت: سال گذشته صنایع مختلف ۲۰ هزار میلیارد تومان از طریق بازار سرمایه تامین مالی کردند. این تامین مالی از طریق عرضه اولیه، اوراق بدهی و اوراق اختیار فروش تبعی بود.
مروری بر مهمترین رویدادهای بازار سرمایه در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: فعالان بازار سرمایه در سال ۱۳۹۷ شاهد ورود ابزارهای جدیدی در بازار از جمله آتی سبد سهام و اختیار معاملات و آتی زعفران بودند. امسال حد اعتباری کارگزاری‌ها کاهش یافت و نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه شد.
ارز صادراتی را با نرخ نیما برمیگردانیم
پایگاه خبری راد: امروز در بورس تهران پذیره نویسی ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق اجاره به منظور تأمین مال صنایع پتروشیمی خلیج فارس با نماد معاملاتی صفارس۴۱۲ آغاز شد.
چگونه نقدینگی را از طلا و ارز دور کنیم؟
پایگاه خبری راد: رییس شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به ابزارهای جدید معاملاتی گفت: هرچه ابزارها متناسب با سلیقه سرمایه‌گذاران افزایش یابد، جریان‌های نقدینگی به جای این‌که وارد بازارهای سکه و ارز شود وارد بازار سرمایه می‌شود.
چهارمین همایش مالی اسلامی برگزار خواهد شد
پایگاه خبری راد: جلساتی که اساتید بازارهای مالی اسلامی ایران و مالزی با هم برگزار کرده‌اند برای بررسی اختلاف نظرها و ایجاد تجارب مشترک است.
صفحه قبل | صفحه بعد